Opakowanie jest wizytówką produktu, to ono przyciąga wzrok konsumenta i odróżnia od produktów konkurencji. Jest też coraz potężniejszym narzędziem komunikacji marketingowej, szczególnie w kontekście dynamicznego rozwoju sklepów samoobsługowych, w których konsument w wielu przypadkach dokonuje wyboru przed półką. Około 85% wszystkich odbieranych z zewnątrz informacji dociera do nas przez komunikację wizualną.
Opakowanie może przyczynić się do sukcesu lub porażki rynkowego produktu.
Opakowanie często nazywane „niemym rzecznikiem produktu” lub „milczącym sprzedawcą”, przejęło część obowiązków, które leżały w przeszłości w gestii sprzedawcy - ekspedienta.
Jednym z największych błędów w produkcji opakowania staje się nieciekawy desygnat opakowania oraz brak elementów wyróżniających opakowanie spośród produktów konkurencji.
Dzięki nowej technologii ofertujemy uzyskanie niezwykłej jakości nadruków które w zasadniczy sposób będą wyróżniały się zakresem barwnym, jakością odwzorowania, dokładnością odwzorowania szczegółów, itp.
Nowa technologia cyfrowego druku etykiet o wysokiej rozdzielczości i dowolnym kształcie oferuje zadruk o niespotykanych parametrach graficznych, które przyczynią się do sukcesu rynkowego producentów którzy będą je wykorzystywali.