Facebook
https://etykieta.info.pl/wp-content/uploads/2020/05/przygotowanie-150x150.png

Przygotowanie projektu

Nie musisz być grafikiem? Nie musisz szukać profesjonalnego studia graficznego!

Nasz doświadczony zespół, pomoże Ci wizję przelać na papier.

Korzystamy z nowoczesnego sprzętu i oprogramowania, mamy dostęp do ogólnoświatowego banku zdjęć dlatego wykonywane przez nas projekty graficzne są zawsze niebanalne i ponadczasowe.

Powiedz nam czego oczekujesz i jak wyobrażasz sobie twoją etykietę, a my postaramy się sprostać Twoim wymaganiom.

Możemy poprawić i udoskonalić twoją dotychczasową etykietę, tak aby spełniała wymogi do druku.

Format pliku

https://etykieta.info.pl/wp-content/uploads/2019/02/pdf-150x150.png
  • Preferowanym formatem pliku do druku etykiety jest PDF wygenerowany przy użyciu profesjonalnego programu do grafiki komputerowej.
  • Plik PDF powinien być wygenerowany z ustawieniami drukarskimi.
  • Przyjmujemy również spłaszczone pliki TIFF wg. parametrów opisanych poniżej.
  • Prosimy o dostarczenie pliku PDF bez impozycji (np. jedna wizytówka w pliku PDF) w skali 1:1 - wymiar pracy + spad.
  • Pliki programów biurowych (np. Ms Word, Power Point) i PDF-y zapisane z tych programów technicznie nie nadają się do profesjonalnego druku i mogą jedynie pełnić funkcję wzoru do wykonania profesjonalnego projektu w naszym studiu grafiki.

Kolorystyka

https://etykieta.info.pl/wp-content/uploads/2019/02/cmyk-150x150.png
  • Do druku przeznaczone są wyłącznie pliki z grafikami w trybie kolorystycznym CMYK. Przygotowując projekt należy wszystkie grafiki zamienić z RGB na CMYK (w projekcie lub podczas eksportu).
  • Dopuszczalne jest także używanie kolorów dodatkowych z palety Pantone, jeśli w druku mają być użyte dodatkowe farby (druk offsetowy). Należy jednak zaznaczyć ten fakt na etapie wyceny.
  • Pamiętać należy, że monitor, a także zwykła drukarka nie przedstawia kolorów w sposób wiarygodny. Możliwy jest wydruk próbny pracy na drukarce cyfrowej.

Marginesy i spad

https://etykieta.info.pl/wp-content/uploads/2019/02/spad-150x150.png
  • Jeśli projekt zawiera elementy lub tła umieszczone do samej krawędzi pracy należy zastosować spady. Oznacza to, że elementy te nie mogą kończyć się równo z linią cięcia, tylko wykraczać poza nią tak, by mogły być odcięte (pozwala to uniknąć białej obwódki wokół gotowej pracy w przypadku nieprecyzyjnego jej obcięcia). Wielkość spadu do większości standardowych druków (ulotka, plakat, wizytówka) to co najmniej 2mm.
  • Równie istotne jest zastosowanie wewnętrznych marginesów. Ważne elementy, tzn. teksty, logotypy itd. powinny być odsunięte od linii cięcia na odległość o ok. 3-4 mm. Wykluczy to ryzyko „przycięcia” tych elementów.
  • Prosimy nie umieszczać w pliku lini cięcia oraz innych znaczników.

Marginesy i spad

https://etykieta.info.pl/wp-content/uploads/2019/02/dpi-150x150.png
  • Mapy bitowe (np. zdjęcia) umieszczone w projekcie powinny mieć rozdzielczość 300 dpi.
  • Powinny być umieszczane w pracy w skali 1:1.

Marginesy i spady

https://etykieta.info.pl/wp-content/uploads/2019/02/tekst-150x150.png
  • Czarne tekst powinny być w 100%K, teksty które zawierają więcej niż jedną składową mogą spowodować problemy z tzw. pasowaniem druku.
  • Nie należy umieszczać tekstów ze zbyt małą czcionką, szczególnie jeśli projektujemy biały tekst na kolorowym tle składającym się z paru kolorów.
  • Wszystkie teksty w pracy powinny być zamienione na krzywe, również wtedy gdy przesłany jest PDF.