Wchodząc do sklepu, przeważnie naszym oczom ukazuje się szereg różnego rodzaju produktów na półkach, które niemo rywalizują ze sobą o uwagę każdego konsumenta – jednak w rzeczywistości wyłącznie kilka z nich jest w stanie ją zdobyć. W świecie, w którym współcześni klienci są wręcz przesyceni produktami oraz bodźcami wizualnymi, drobne szczegóły mają znaczenie. Marketing sensoryczny to specyficzna strategia, którą stosują między innymi osoby tworzące etykiety na opakowania; wykorzystuje się w nim zmysły takie jak wzrok, dotyk, a czasem nawet i węch, tworząc z zamiarem usatysfakcjonowania konsumenta i zapewnienia mu niestandardowych wrażeń w związku z kontaktem z produktem. Ten typ marketingu bazuje w dużej mierze na emocjach; ma na celu przywołać na myśl skojarzenia, które charakteryzuje uczucie przyjemności, bezpieczeństwa, a także luksusu. Co konkretnie brane jest pod uwagę przez konsumentów? Już dziś poznaj tajemnice marketingu sensorycznego z firmą Grafpress i dowiedz się, jak tworzyć etykiety na opakowania, które pobudzają zmysły.
Siła kształtu, koloru i tekstury – etykiety na opakowania w duchu idei marketingu sensorycznego
Zamawiając etykiety na opakowania, niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak istotną kwestię stanowi ich kształt. Tymczasem ma on niebagatelny wpływ na percepcję marki; opakowania o zaokrąglonych kształtach bardzo często kojarzone są z delikatnością – wszystko to z powodu braku zaostrzonych krawędzi, które stanowią dziś jedną z cech nowoczesności, energii oraz innowacji przyciągającej klientów zainteresowanych nowatorskimi produktami. Zastanów się, jaki kształt etykiety na opakowania mógłby definiować Twoją markę. W Grafpress oferujemy druk naklejek o wysoce zróżnicowanym kształcie, dzięki czemu każdy Klient znajdzie tu coś dla siebie.
To jednak nie koniec podpowiedzi, jeżeli chodzi o tworzenie etykiet na opakowania w oparciu o założenia marketingu zmysłów. Oprócz kształtów, równie istotny jest przecież kolor. To jedno z najpopularniejszych narzędzi w marketingu sensorycznym, mające zdolność do wywoływania całego wachlarzu emocji oraz skojarzeń. Czerwień nierzadko symbolizuje miłość i pasję, w momencie gdy zieleń oznacza spokój, stosowanie i bliskość z naturą. Doskonale dobrany kolor etykiety na opakowania, związany z samą marką oraz wyznawaną przez nią ideą, jest kluczowy – dzięki harmonii oraz spójności, konsument będzie znacznie lepiej kojarzył dany produkt z firmą, a samo przedsiębiorstwo będzie bardziej rozpoznawalne.
Kształt, kolor – i co jeszcze? W tym wszystkim nie powinno się zapomnieć o teksturze. Etykiety na opakowania o gładkich oraz matowych powierzchniach bardzo często sugerują elegancję oraz wysoką jakość danego produktu, przekładając się tym samym na postrzeganie go jako luksusowego. Tymczasem etykiety chropowate czy tłoczone kojarzone są głównie z autentycznością i naturalnością; często oznacza się nimi produkty typu handmade.
Wiesz już, jak marketing sensoryczny może przełożyć się na projekt etykiety na opakowania. Czas, byś dowiedział się więcej o tym, co oferujemy w Grafpress – a jest tego naprawdę sporo.
Etykiety na opakowania we współpracy z Grafpress – sprawdź, na co mogą liczyć nasi Klienci!
Wbrew powszechnej opinii, dziś nie musisz być grafikiem, aby móc tworzyć profesjonalne etykiety na opakowania. Wystarczy, że nawiążesz współpracę z nami – firma Grafpress specjalizuje się w tworzeniu niestandardowych etykiet na opakowania, które są w stanie podbić serca konsumentów i wywalczyć oznakowanemu nimi produktowi miejsce w pamięci klienta. Projektujemy etykiety od A do Z, korzystając z wysokiej klasy narzędzi oraz wyobraźni utalentowanych członków z naszego zespołu; realizujemy nawet najbardziej wymagające projekty, mając na celu zapewnić naszym Klientom maksimum satysfakcji w związku z wykonanym przez nas zleceniem. Oferta etykiet na opakowania składa się z wachlarza pełnego opcji. To Ty decydujesz, jak będzie wyglądać projekt oraz realizacja. Już dziś nawiąż współpracę z Grafpress – firmą zrzeszającą pasjonatów szeroko pojętej poligrafii. Wystarczy, że skontaktujesz się telefonicznie lub mailowo, dzieląc się z nami wyobrażeniami dotyczącymi projektu Twojej etykiety. My zajmiemy się resztą.