Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij „akceptuję”. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.

  • Blog
  • etykiety
  • Etykiety samoprzylepne na kosmetyki – podpowiadamy, czego nie może na nich zabraknąć!

Etykiety samoprzylepne na kosmetyki – podpowiadamy, czego nie może na nich zabraknąć!

Kosmetyki to produkty, bez których wielu z nas nie wyobraża sobie codziennej rutyny. Ich nieodłącznym elementem od lat pozostają etykiety samoprzylepne. Projektowanie oznakowań jest jedną z tych dziedzin, które dziś rozwijają się w zawrotnym tempie – wszystko za sprawą nowych możliwości poligraficznych oraz trendów, które zmieniają się jak w kalejdoskopie. To sprawia, że oprócz funkcji informacyjnych, etykieta ma również pełnić rolę swoistego „wabiku”. Aby jednak było to możliwe, musi ona dobrze wyglądać. Estetyka odgrywa dziś kluczową rolę w całym procesie zakupowym; dobrze zaprojektowane etykiety samoprzylepne są w stanie z powodzeniem zainteresować odbiorcę, a także skłonić go do przetestowania danego produktu. Jako producent etykiet coś o tym wiemy! Już dziś poznaj tajniki planowania doskonałej etykiety samoprzylepnej i dowiedz się, dlaczego warto zamówić realizację swojego projektu właśnie w Grafpress.


Podpowiadamy, jak dobrze zaplanować etykiety samoprzylepne


Tworzenie etykiet samoprzylepnych to proces, w który zwykle angażuje się więcej niż jedna osoba. Pierwszym krokiem w celu stworzenia wartej zapamiętania etykiety jest wybór języka komunikacji wizualnej – systemu, który komunikuje się wyłącznie za pomocą obrazów, których nieodłączną część stanowią zwłaszcza kształty i kolory. Wygląd etykiety powinien być ściśle dostosowany do głównej grupy docelowej; inaczej będzie prezentować się naklejka na kosmetyk kierowany typowo do młodzieży, a inaczej do dorosłych kobiet. Zdefiniowanie podstaw projektu, takich jak paleta barw i ukierunkowanie tematyczne etykiety, czas na dobór grafiki, która również powinna być spójna z wizerunkiem firmy, podkreślając wyjątkowość samego produktu. Równie istotnym krokiem jest dobór kształtu. Za najbardziej klasyczny uchodzi prostokąt, jednak obecnie produkowane etykiety są naprawdę różnorodne, obejmując kształty takie jak okrąg, owal, sześciokąt, serce czy kwiat. Nie tylko obraz ma moc; znaczenie mają także słowa! Oprócz wymaganych informacji, takich jak między innymi nazwa i adres firmy, ilość preparatu w opakowaniu czy data minimalnej trwałości, dobrze jest zawrzeć na etykiecie najważniejsze słowa kluczowe, opisujące właściwości kosmetyku. Mając już projekt, czas przejść do wyboru podłoża etykiety. Sprawdź, jakie warianty szczególnie polecamy w Grafpress!


Folia czy papier? Które podłoże najlepiej sprawdzi się na etykietę?


W Grafpress oferujemy etykiety samoprzylepne w dwóch wariantach – na folii oraz papierze. Foliowe naklejki wykazują wysoką odporność na wilgoć, oleje oraz zmienne temperatury, stanowiąc idealny wybór do oznaczania opakowań, jakie następnie będą napełniane kosmetykami. Są one cenione przede wszystkim ze względu na swoją trwałość; nawet jeżeli zetkną się z kosmetykiem, istnieje opcja ich łatwego oczyszczenia. Natomiast etykiety samoprzylepne na podłożu papierowym są świetną opcją do oznakowania kartonowych pudełek, w które producenci często pakują kosmetyki; nierzadko wykorzystuje się je także do tworzenia oznakowań reklamowych i informacyjnych, które nie znajdują się bezpośrednio na opakowaniach produktów kosmetycznych. W Grafpress zajmujemy się produkcją profesjonalnych etykiet samoprzylepnych, które są w stanie wyróżnić dany produkt spośród licznej konkurencji, czyniąc go głęboko zapadającym w pamięć. Przyczyniamy się do budowaniu pozytywnego wizerunku marek, działając w branży już od wielu lat. Nasz zespół cechuje przede wszystkim doświadczenie, dzięki któremu jesteśmy w stanie pełnić fachowe doradztwo oraz projektować etykiety samoprzylepne na miarę współczesnych potrzeb oraz trendów.